Sex, drugs and rock'n roll

R-team

Onsdag 17. oktober kl. 18-19 på Ullern vgs. i auditoriet Kaare Norum inngang 2B er det foreldremøte med tittelen SEX, DRUGS and ROCK'N ROLL. Dette er et opplegg som er gjennomført for alle Vg1-elever. I etterkant har vi et foreldremøte, der vi presenterer hva elevene har gjennomgått og respondert på innenfor temaene seksualitet, rus og psykisk helse.

Rådgiverteamet på Ullern har utviklet opplegget over flere år. I år har paneldebatten bestått av politi, lege/sexolog og tidligere elever. NRK Østlandssendingen har laget et innslag fra temadagen på Ullern vgs.

Vg1-elevene våre forteller at innholdet treffer. Vi har erfart at et slikt fokus også er viktig og nyttig for foreldre. Målet er å skape åpenhet rundt temaer ungdom kan ha behov for å prate med voksne om.

Se presentasjon fra temamøtet 17.10.18