Skoleplattform Oslo

Skoleplattform Oslo gir tilgang til informasjon og relevante verktøy tilpasset rollen til den som logger seg inn.

Skolenettsidene

Skolens hjemmeside er et informasjonsvindu, som skal gi oversikt og innsyn i Ullern videregående skoles virksomhet. Her finnes kontaktinformasjon til skolen, ledelsen og de ansatte. I tillegg til nyheter vil hjemmesiden fortelle om skolens profil, satsningsområder og historikk. Viktige dokumenter skal være tilgjengelige, som timeplan, skolekalender, aktuelle skjemaer etc. Det skal være lett å finne fram til gjeldende regelverk gjennom brosjyren "Verdt å vite". Hjemmesiden er mer statisk enn det en finner om Ullern vgs i sosiale medier.

Sosiale medier

Ullern vgs viser mye av hverdagsvirkomheten vår gjennom Facebook https://www.facebook.com/ullernvgs/. Vi har mange som følger oss her. Skolen har i tillegg kontoer på Instagram, Snapchat,TikTok og YouTube, der vi viser visuelle hverdagsglimt og annen informasjon om oss. Aktiviteten i sosiale medier styres av skolens ledelse og rådgivningsteam.

Hva finner du etter pålogging til Skoleplattform Oslo?

• Pålogging gjøres via Ullern videregående skoles hjemmeside.
  • Klikk på "Logg inn" øverst til høyre på nettsiden.
  • Velg "foresatte".
  • Du logger deg deretter på ved hjelp av ID-porten/ MinID, på samme måte som ved tilgang til en rekke andre offentlige tjenester i Norge.

Meldinger fra skolen

Vi oppfordrer elever og foresatte om å laste ned appen for Skolemelding og følge med her.

1. Skolen bruker e-post for å informere i enkeltsaker. Eks. dialog elev/foresatte/kontaktlærer
  2. Skolen informerer om arrangementer og felles aktivitet via meldingsverktøyet Skolemelding.
  3. Skolen informerer om viktige møter, hastebeskjeder med mer på Skolemelding

Fravær

Elevens fravær til kontaktlærer meldes via mail eller Skolemelding

Fraværsoversikt: Alt fravær registreres i Visma In School (VIS). Last ned og bruk Visma In School-appen for rask tilgang

its - Mine Fag - Vurdering

Its er en egen læringsplattform, som eleven bruker i sine fag. Her vil planer, oppgaver og fagstoff være lett tilgjengelig for eleven. Foresatte har også innsyn:

• its (it`s learning) gir tilgang til å følge elevens utvikling i ulike fag
  • Klikk på det oransje its-ikonet. Klikk så på elevens navn, deretter Vis profilen til (elevens navn). Klikk så Vurderingsoversikt. Her vil du få innblikk i vurderingene til eleven, fag for fag.
  • Om du ønsker å se elevens oppgaver og innholdet i undervisningen, må du logge inn  via elevens bruker - i dialog med barnet ditt.