Fagdokumentasjon

Fagdokumentasjon: Vitnemål eller kompetansebevis

Henvendelser om vitnemål  i sommerferien:

Ullern vgs er ikke bemannet i uke 27,28,29,30.

Vitnemål må derfor hentes på Ullern vgs før uke 27 eller etter uke 30.

I det tidsrommet  skolen holder stengt, kan du henvende deg til Utdanningsetatens resepsjon dersom du har spørsmål. Henvend deg på telefon først for å avtale tidspunkt:

Adresse: Grensesvingen 6, Helsfyr

Telefonen er bemannet mandag til fredag kl 12:00 til 15:00.

Generelt vitnemål og førstegangsvitnemål

Vitnemål generelt, kriterier:

• Ha nok antall timer totalt (varierer med programområde)
  • Ha fordypning, dvs ha to programfag innen samme programområde man har fulgt over to år
  • Bare ha positive karakterer (dvs ikke IV eller 1)
  • Må ha minst fem eksamener (unntak 2020, 2021, 2022)

Førstegangsvitnemål, kriterier

• Ha tatt videregående skole over 3 år (unntak ved forsering og ved innvilget søknad om utvidet rett)
  • Være maks 21 år det året man søker med førstegangsvitnemålet
  • Om man har "Ikke møtt" til eksamen og har levert dokumentasjon, har man fortsatt rett på førstegangsvitnemål (men man må bestå eksamen senere for å beholde førstegangsvitnemålet)

Privatisteksamen

Privatisteksamener avvikles vår og høst.

Om du har avlagt privatisteksamen i Oslo, vil ny karakter automatisk bli lagt inn i systemet og komme på vitnemålet. Husk å fylle ut skjema om dette - via lenke øverst til høyre på denne siden.

Vær oppmerksom på privatisteksamener som er avlagt i andre fylker enn Oslo. Du må sørge for et signert kompetansebevis for nye karakterer som skal inn på vitnemålet ditt.

Dette sendes/leveres vitnemålsansvarlig på Ullern vgs, Helene Anfindsen Strindberg, helene.strindberg@osloskolen.no

Nytt vitnemål?

Du som har tatt opp fag og trenger nytt vitnemål, må fylle ut eget skjema om dette og levere eller sende det til Ullern videregående skole.

Skjema tatt opp fag og skal ha nytt vitnemål.pdf