Visste du at...?

Sjekk dette...!

Visste du at Ullern vgs

...var skolen med flest deltagere i 1. runde av dette skoleårets Abelkonkurranse (i matematikk)? Vi hadde også 15 elever med i 2. runde, og to elever er videre til norsk finalerunde!

...fikk elever med i Norgesfinalen i Fysikk-OL, Biologi-OL og Kjemi-OL sist skoleår? En av elevene våre gikk videre til den internasjonale finalen i Fysikk-OL på vårparten.

...

...hadde tre elever som gikk videre til Norgesfinalen i filosofi? Finalen går av stabelen i mars. Tidligere har vi hatt den norske vinneren her.

...fikk norgesmestere i entreprenørskap innenfor regnskap i 2017! I Oslomesterskapet for ungdomsbedrifter vant Core UB også innenfor kategorien "Beste arbeidsplass" (HR). Norgesmesterskapet ble filma av av Ragnarok Studios UB, som året før vant Oslomesterskapet for beste reklamefilm!

...hadde "Norges beste markedsføringsklasse"? Høyskolen Kristiania stod bak kåringa.

...kom til finalen i Språkiaden i spansk?

...hadde en elev som kom på 3. plass i Fritt Ords essaykonkurranse om ytringsfrihet og demokrati?

...har elever som stadig leverer kommunikasjonstjenester til ulike aktører utenfor skolen. Nå sist leverte Ragnarok Studios UB og Fullscreen Visuals UB fra Medier og kommuniklasjon live video streaming til forskere over hele verden via konferansen Cancer Crosslinks 2018

...fikk nær 200 elever som søkte om å være faddere på Åpen skole nå i januar? Det er rekordmange! De samme vil bli faddere for nye elever som starter på Ullern til høsten:)

...var skolen med flest elever i Oslo som fullførte og bestod forrige skoleår? Hele 98,6% er sannsynligvis best i Norge!

Ullernhjertet

Dette er noen av de gode prestasjonene på Ullern. Vi har høye ambisjoner på elevenes vegne. Samtidig er vi opptatt av at vi skal være gode støttespillere for hverandre og vise omsorg, uansett hvilke resultater vi oppnår!