Viktig temakveld

Velkommen til ÅPEN DAG på TL

Ullern videregående skole inviterer andre videregående skoler, foresatte, pårørende, ansatte i boliger og VTA-bedrifter, deltakere i ansvarsgrupper og koordinatorer i bydeler til temakveld om seksualitet og ungdom med psykisk utviklingshemming.

Kunnskapen om og opplæring i seksuell helse varierer i omfang fra skole til skole, og fra foresatte til foresatte. Informasjon og opplæring innen seksualitet, kropp, grensesetting er viktig slik at ungdom kan bli møtt med respekt og oppleve selvrespekt.

I den anledning inviterer Ullern videregående skole, Tilrettelagt avdeling, til faglig påfyll. Denne ettermiddagen vil Kari Haga og Hilde Lindstøl forelese. Kari og Hilde er to lærere fra Thor Heyerdahl videregående skole (Larvik). De har i en årrekke engasjert seg i temaet seksualitet og psykisk utviklingshemming. De har arrangert KISS-kurs (kropp, identitet, seksualitet og samliv) for skoler, foresatte, ansatte ved VTA-bedrifter og boliger, og for psykisk utviklingshemmede.

Forelesningen finner sted tirsdag 10. mars på Ullern videregående skole, auditorium Kaare Norum, (Inngang 2B). Oppstart 17:30, med mulighet for enkel bespisning fra kl 17:00. Varighet, ca to timer.Vi ber om at dere videresender denne invitasjonen til aktuelle instanser og aktører.

For påmelding, send e-post til Cathrine Sveaas Huglen: cathrine.huglen@ude.oslo.kommune.no

Svarfrist innen 26. februar 2020

Velkommen!