Timeplanendringer fra uke 47

Undervisning hjemme og på skolen stiller krav til økt selvstendighet. Sjekk ny timeplan!

Skolemyndigheter og helsemyndigheter definerer hva "rødt nivå" innebærer for videregående skoler. Vi må nå redusere kontakt mellom kohorter, altså klassene (som 1STA eller 2MKA). Det medfører endringer i timeplanen, slik som rektor varslet da hun var rundt i alle klassene for to uker siden. Konkret må vi prioritere fellesfag, altså økter da den vanlige klassen har undervisning sammen, de dagene klassene er på skolen. Slike prioriteringer gjør mange videregående skoler nå.

Prioriteringen har også sammenheng med nye presiseringer av karanteneregler. Får noen i en klasse påvist smitte, må alle personen som har hatt undervisning sammen med i 10 dagers karantene, basert på hvem som har vært i klasserom med smittet i inntil 48 timer før symptom oppstod. Vi skal altså ikke lenger gå ut fra to meter som nærkontakt, men alle som har vært i samme klasserom som smittet i mer enn 15 minutt. Vi må derfor i størst mulig grad planlegge slik at en mulig smittet ikke har skoletimer sammen med mange forskjellige elever.

Erfaring fra hjemmeundervisning i vår viste at en i noen fag har større behov for å møte lærer fysisk. Vi har derfor også prioritert matematikkundervisning på skolen. Gruppene i matematikk inneholder stort sett elever fra 1-3 klasser. I tillegg får alle på Vg2 Studiespesialisering og Medier og kommunikasjon økt i 2. fremmedspråk på Ullern. Vi gjør ellers noen få unntak for programfag med stort utstyrsbehov, og her vil aktuelle elever få egen beskjed fra lærer.

Du finner oppdatert timeplan på skolens hjemmeside (se under "For elever og ansatte") Hvor lenge den skal vare påvirkes av hva Oslo kommune bestemmer av tiltak framover. Vi forstår at endringer i timeplanen kan skape utfordringer for noen, men i denne unntakstilstanden må alle bidra. Når alle bidrar, kan vi ha større sjanse for å komme raskere tilbake til vanlige skoledager og kunne feire jul sammen med besteforeldre og andre vi er glad i. Det viktigste for oss nå er å skape trygge og forutsigbare rammer.

Vi fortsetter å veksle mellom undervisning på skolen og hjemme via Teams. Under ser du oversikt over hvilke klasser som er på skolen når de nærmeste ukene. Har du spørsmål knyttet til endring av timeplan, skal de sendes til rektor Torill Røeggen på skolemelding eller mail. .

Informasjon om onsdag 18. november. Tidligere har vi orientert om at dere får en dag med hjemmearbeid da. Nå har vi bestemt at blir en studiedag dere selv bestemmer hvordan dere bruker. Viktig unntak: Vg1 Studiespesialisering, Forskerlinjen og Medier og kommunikasjon har vurdering i matematikk på skolen denne onsdagen kl. 09.00-11.00. Dere vil få studietid på et senere tidspunkt.

Oversikt over når de ulike klassene skal ha hjemmeundervisning og undervisning på skolen:

Vg1

• Studie: Hjemme mandag, torsdag og fredag. På Ullern tirsdag og onsdag.
  • Forsker: Hjemme mandag og fredag. På Ullern tirsdag, onsdag og torsdag.
  • Medie: Hjemme mandag, tirsdag og fredag. På skolen onsdag og torsdag.
  • Helse: Hjemme mandag, torsdag og fredag. På skolen tirsdag og onsdag.
  • Elektro: På Ullern alle dagene.

Vg2

• Studie: På Ullern mandag og fredag. Hjemme tirsdag, onsdag og torsdag.
  • Forsker: På Ullern mandag og fredag. Hjemme tirsdag, onsdag og torsdag.
  • Medie: På Ullern mandag og fredag. Hjemme tirsdag, onsdag og torsdag
  • Helse: Hjemme mandag, onsdag og fredag. På skolen tirsdag og torsdag.
  • Elektro: På Ullern alle dagene.

Vg3

• Studie: På Ullern mandag og torsdag. Hjemme tirsdag, onsdag og fredag.
  • Medie: På Ullern mandag og torsdag. Hjemme tirsdag, onsdag og fredag.
  • Helse: På skolen mandag og fredag. Hjemme tirsdag, onsdag og torsdag.
  • Apotek: På Ullern de samme dagene som vanlig.