Hovedseksjon

Praktisk informasjon ved skolestart

Ullernelever, gutter og jenter som sitter rundt et bord og snakker sammen

Praktisk informasjon ved skolestart

Fotografering:

Vi må ha bilde av alle skolens elever, både til ID-kort og elevarkiv. Fotografering av alle nye elever skjer fredag 2.september

Møt i elevrådsrommet og biblioteket,  1.etg :

Klokkeslett

Gruppe

09.00   – 09.45

APOTEK   / NYE VG2 OG VG3

09.45   – 10.30

1HO   / 1STA

10.30   – 11.15

1STE   / 1MEA

11.15   – 12.00

1STB   / ANSATTE

12.30   – 13.15

1STD

13.15   – 14.00

1EL   / 1STC

14.00   – 14.45

1STF

 

Utdeling av lærebøker

  1. Bokkontrakt erstattet av biblioteksystem:
    Elevene skal fra høsten 2016 ikke ha bokkontrakt for lærebøker. Eleven er erstatningsansvarlig for alle lærebøker som er registrert i elevens navn. Det er viktig at eleven skriver navnet sitt i bøkene for å unngå bytting av bøker
  2. Bokutlevering 1. skoledag:
    Bokutlevering vil i hovedsak bli gjort første skoledag. Det er laget en bokpose til hver elev. Posen vil stå i klasserommet der elevene møter kontaktlærere første skoledag.
     
  3. Bokutlevering fra 2. skoledag:
    Etter første skole dag vil utlevering og bytting av lærebøker skje i 1.etasje, rød lamell innenfor kantinen ved HO, dette skjer i midttimen (kl 11.30-12.30)

 

Bokskap

Elevene velger selv hvilket bokskap de ønsker og markerer dette ved å sette på en hengelås. Denne låsen må eleven skaffe selv.

 

PC-kontrakt
PC-kontrakter deles ut til hver enkelt elev første skoledag. Kontrakten må signeres av foreldre, dersom eleven er under 18 år. Datamaskin og nytt passord distribueres ut til alle  vg1-elever tirsdag 23.august. Brukernavnet er det samme som eleven har hatt tidligere i Osloskolen ("Fronterbrukernavn")

Utlevering skjer fra biblioteket i 1. etasje.

Vg1 og 2MK tirsdag 23. august:

09:00 1STA

09:30 1STB

10:00:1HOAB  

(Fadderopplegg kl 11-13)

13:30 1EL

14:00 1MEA

14:30 2MK

 

Vg1: Onsdag 24.08

09:00 1STC

09:30 1STD

10:00 1STE

10.30 1STF

Nye elever på vg2 og vg3 henvender seg direkte til Helpdesk i 1.etg for å få tildelt datamaskin og passord.

 

Utstyrsstipend fra Lånekassen

Et beløp tilsvarende minste utstyrsstipend kr 991,- vil hvert år bli krevd inn av skolen til å dekke PC leie for ST, HO, EL, MK-elevene, for 2MK/3MK dekker dette forbruksmatriell mv

Alle elever må søke dette ikke-behovsprøvde stipendet så fort som mulig etter skolestart. Se egen informasjon om Lånekassen.