- Supert samarbeid!

Ragnarok Studios UB

Ragnarok Studios UB og Fixe Photography UB har tatt på seg viktige oppgaver for Oslo Cancer Cluster. Den årlige Cancer Crosslinks-konferansen samler forskere rundt siste nytt i kreftforskning. Les mer om Cancer Crosslinks.

Våre elever har hatt ansvar for teknisk og praktisk gjennomføring av konferansen, sammen med fagfolk fra OCC og Mediaunits. Sistnevnte har sørget for videostreaming sammen med elevene i Ragnarok Studios. Mediaunits og Ragnarok er et eksempel på at profesjonelle mediefolk og medieelever er i en reell opplæringssituasjon - samtidig som de i fellesskap leverer en tjeneste for oppdragsgiver OCC og Cancer Crosslinks. Streaming av video gjør at flere kan ta del i konferansen i sanntid, selv om de ikke har anledning til å være til stede fysisk. All kommunikasjon foregår på engelsk, og forskerne kommer fra hele verden.

- Det gikk fint, sier Aksel Andersen i Ragnarok Studios UB. - Vi lærte mye av å gjøre jobben med live streaming av konferansen, forteller han.  På bildet over ser vi Aksel Andersen, Eskil Abrahamsen og Fredrick Skogstad i en pause under konferansen. Jakob Øverli, Tinius Tenold og Martin Vik Burmo er også med i teamet, men var ikke til stede da bildet ble tatt.

Fixe Photography fikser det meste                     Ragnarok logo

Elevene i  Fixe Photography har tatt på seg vertskapsoppgaver i samarbeid med OCC. Når de ikke holder på med konferanse, tar de bilder for ulike oppdragsgivere. - Gøy! Veldig annerledes å være blant voksne fagfolk en hel dag, er kommentaren fra Fixe Photography etter endt konferanse.

Podcast

Hver torsdag har Ragnarok Studios et fast samarbeid med Radiumhospitaltes forskningsstiftelse. Sammen lager de Podcasten Radium i skolens lydstudio. Her inviteres forskjellige fagfolk inn som gjester hver uke, for å snakke om dagens tema, som handler om kreftforskning på ulikt vis i hver episode. Innholdet i podcasten Radium er knyttet opp til Radiumhospitaltes forskningsstiftelse og er beregnet på et fagpublikum, med høy forskningskompetanse. Ragnaroks oppgave er å bistå med teknisk produksjon av podcasten. Hør episode 5

Ragnarok Studios UB lager podcast i samarbeid med OCC

Ragnarok Studios UB lager podcasten Radium i samarbeid med OCC. Her er Jakob Øverli (t.h) i ferd med å gjøre et intervju sammen med Elisabeth Kirkeng Andersen, som har ansvar for innholdet i podcasten. (Foto: John Alfheim)

Ragnarok Studios UB

Ragnarok begynte som ungdomsbedrift høsten 2015, på vg1MK. Bedriften vant pris for beste reklamefilm på entreprenørskapsmessen i 2016. Et drøyt år etter er bedriften blitt betydelig mer erfaren og etterspørselen etter oppdrag utenfra er stor. Ragnarok består av seks ansatte, som fungerer i et fleksibelt team. Fordelen med faste oppdrag, er at alle i teamet får solid erfaring med varierte former for medieproduksjon. Dette fører til at kompetansen i bruk av topp medieutstyr øker. Ragnarok har jobbet mye med filmproduksjon, men også tatt på seg teknisk ansvar på live forestillinger, som Ullernrevyen 2017. Å drive bedrift krever at en har kontroll i alle ledd, fra idémøter med mulige oppdragsgivere til ferdig oppdrag, debrief og fakturering. Det er ekstra stas å kunne tjene penger på å levere løsninger for andre, som en lærer noe nytt av selv.